Čistenie filtra a klapky

Dnes sa budeme venovať nasávaniu vzduchu do motora a tiež škrtiaca klapka  potrebuje pozornosť. Znečistený filtračný systém nerobí motoru dobre. My sa zameriavame na dve veci ktoré sa špinia najviac a potrebujú servis.

Zvyčajne je v erboxe uzavretý sponami .Demontáž je skutočne jednoduchá, ak nie je na ťažkom prístupnom mieste. Vybratý filter z obalu nikdy nevytrepávajte, môžete ho ľahko poškodiť. Na čistenie používajte špeciálnu sadu , tá má čistič filtra a konzervačný prípravok. Čistič na filter nastriekajte na obe strany a nechajte pôsobiť zhruba 10-15 minút.
zdvihnuté auto

Pozor nerobte to na priamom slnku aby nebezpečne nezaschol. Prichádza na úrad umývanie. Používajte iba  vodu z bežným tlakom. Dôležite je prúd smerovať tak aby náletová čiže špinavá strana filtra bola dole. Špina sa uvoľní z rebier a vypadne.

Po vymytí necháme filter vyschnúť. Teplo vzdušnú pištoľ nepoužívajte môžete filter poškodiť. Jemne ho môžete od vody oklepať a nič viac. Keď je filter suchý prichádza aplikácia konzervačného oleja. Nanášame ho v jemných vrstvách.

Dávajte pozor aby ste nenastriekali veľa oleja. Môže byť viac na škodu ako na úžitok, motoru to určite neprospeje. Jemne ošetrite obi dve strany a nechajte pôsobiť približne 20 minút. Potom gumené vložky poutierajte a vložte do erboxu. Prvý krok o vzsanie je hotový.
kontrola motoru

Aby čistenie filtra malo zmysel je potrebné raz za čas čistiť aj ďalšie časti žacieho systému. Žiadne nástroje k tomu nepotrebujete. Odskrutkujte kryty a Jarovou vodou a handrou ho umyte. Môžete použiť aj silnejšiu chémiu ako napríklad čistič sávania. A kryt prúdom vody vystriekajte , nechajte uschnúť alebo riadne vytrite.

Keď máte obal sávania dole prístup ku škrtiacej klapke je výborní. Keď budete odpájať konektory je lepšie odpájať baterku. Pozor na tesnenie škrtiacej klapky. Niekedy a pri výbere poškodí. Na čistenie škrtiacej klapky používajte prípravky. Ak máte citlivejšiu kožu dajte si rukavice.